PROČ ŠKOLIT SVÉ PRODEJNÍ ASISTENTY? — Belfair

❌ Teď na to není nejlepší doba. ❌ Když my zatím nemáme finální tým. ❌ Máme vysokou fluktuaci.
A JAKÉ JSOU VAŠE DŮVODY PROČ ZROVNA NEŠKOLIT SVÉ PRODEJNÍ ASISTENTY?

Je to tak. Sotva jsme se (snad!) jakž takž oklepali z covidu-19, přišla válka na Ukrajině, dechberoucí inflace a další skepse a série otazníků.

Začala jsem podnikat před rokem. O moc horší období jsem si asi nemohla vybrat. Měla jsem dvě možnosti: buď to vůbec nezkusit, nebo si říct, že vždycky něco bude, a skočit do toho rovnýma nohama. Skočila jsem.

A mám za to, že s rozhodnutím školit či neškolit je to velmi podobné.

Návštěva zákazníka na prodejně jsou vaše olympijské hry. Strávili jste dost možná roky vymýšlením a vývojem produktu. Investovali značné sumy do marketingových aktivit a designu, rekonstrukce a provozu prodejen. Pečlivě jste vybírali každého jednotlivého člena týmu. Pravděpodobně věnujete spoustu úsilí správě sociálních sítí a snažíte se stále kreativnějšími způsoby zaujmout své potenciální kupce. Trvalo měsíce dostat se jim do povědomí a pod kůži a teď se to konečně povedlo. Zákazník překročil práh vaší prodejny. Tohle je TEN okamžik, ke kterému směřovaly veškeré vaše předchozí časově i finančně náročné aktivity. Máte pár minut na to zazářit. Tahle šance se už nemusí nikdy opakovat. Pokazili jste to? Jedete domů s prázdnou a bez fanfár.

Neškolit své prodejní asistenty je jako vynechat rozehřátí před startem olympijského maratonu. Nebo si koupit novou 8K QLED Smart TV za 200 000 Kč, ale pousmát se nad zbytečností přepěťové ochrany za pár stovek. Z hlediska celkové perspektivy jde o maličkost, která ovšem může mít fatální dopad.

Doba není optimální. Nevíme, co přinese zítřek. To jsme ale nevěděli nikdy.

Pokud máte stále otevřeno, svítíte, topíte, zaměstnáváte prodejní tým a očekáváte tržby, není důvod neškolit. Kdo se rozehřeje před startem, tomu se běží líp.

A jak to máte se školením své „přední linie“ vy? Máte propracovaný systém a osnovy, kterých se držíte za všech okolností? Školíte spíše nahodile? Nebo neškolíte vůbec?